FRUITS OF FANTASY

FOOD FOR FANTASY (2008)
FOOD FOR FANTASY - FRUITS OF FANTASY

In de jaren tachtig was Food For Fantasy bekend als het duo Double Fantasy dat heerlijke, groovy elektronische muziek (EM) maakte op het IC-label. Fruits Of Fantasy is alweer het derde album van Phil Molto (gitaar) en Dreamstar (toetsen, elektronische drums) die het daglicht ziet in het huidige millennium. Dreamstar is overigens de alias van Robert Schroeder. Beide heren hebben weer een dik uur melodieuze EM van de bovenste plank opgenomen, zorgvuldig 'DDD' geproduceerd door initiator Schroeder. In de acht melodieuze tracks verzorgt Schroeder de basloopjes, de elektronische drums en percussie en natuurlijk de synthesizers, terwijl kompaan Molto de ‘zang’ voor zijn rekening neemt met zijn zoetgevooisde gitaarspel. De stijl is identiek aan die van Double Fantasy, maar het gitaargeluid spreekt mij wat minder aan. Verder is er niets nieuws onder de zon, hoewel de muziek nadrukkelijk doet denken aan een zonovergoten vakantiebestemming. We beginnen relaxt met een kop koffie op het terras, we maken vervolgens een strandwandeling, gaan een eindje rijden in de cabrio en eten tussen de middag een lekker hapje. Via een bezoek aan een mooie waterval keren we terug naar het strandpaviljoen waar een knusse barbecue met een prima wijntje wacht. Voldaan nemen we ten slotte nog een slaapmutsje en sluiten zo een mooie vakantiedag af.

Fruits Of Fantasy bevat geen waanzinnige solo’s of muziek waarvan de vonken afspatten. De muziek is veel zwoeler dan die van bijvoorbeeld Maxxess en lichtvoetiger dan Helmut Teubner. Je kunt er heerlijk bij ontspannen en je kunt er heel vrolijk van worden ook.