HARMONY FOR ELEPHANTS

VARIOUS ARTISTS (2016)
VARIOUS ARTISTS - HARMONY FOR ELEPHANTS

Dit liefdadigheidsproject, bedoeld om de Afrikaanse olifant voor uitsterven te behoeden, was al eens eerder onderwerp van een bespreking bij iO Pages. Paul Rijkens scheef er een stuk over in iO 141. Harmony For Elephants wordt nu aangeboden als cd en niet in combinatie met een boek. Steve Hackett speelt een hoofdrol op dit album en verder spelen zowel zijn huidige als voormalige bandleden mee, zoals Nad Sylvan (zang), Amanda Lehmann (gitaar), Rob Townsend (saxofoon, fluit), Roger King (toetsen) en Nick Magnus (toetsen). Daarnaast zijn er bijdragen van Andy Tillison (The Tangent), Anthony Phillips (ex-Genesis), Tim Bowness, Tony Patterson (ex-ReGenesis), Brendan Eyre (Riversea), Anna Madsen en Dale Newman. Die laatste speelde op diverse soloplaten van Genesis-leden. Het resultaat is een magnifieke verzameling van vijftien songs, waarbij de afrojazz-compositie van Townsend opvallend ‘anders’ is. Lorato van Steve Hackett op akoestische gitaar is een hoogtepunt, maar de andere tracks mogen er ook zijn. Ze ademen een warme, een beetje melancholieke sfeer in een populair symfonische stijl. Door dit album aan te schaffen steun je de actie om de Afrikaanse olifant te redden, maar je kunt ook een prachtig boekwerk − digitaal of een gelimiteerde uitgave in A3- formaat − bestellen via de website wildearthfineart.com/harmony_for_elephants. Evenals PBII met Save The Earth en het project Breaking The Chains tegen kindermisbruik, is dit een lovenswaardig initiatief dat onze ondersteuning meer dan waard is.