THE SECRET OF DREAMIN'

FOOD FOR FANTASY (2006)
FOOD FOR FANTASY The Secret Of Dreamin’

The Secret Of Dreamin' bevat heerlijke muziek van keyboardist Dreamstar. Dat is niemand minder dan Robert Schroeder. Hij doet dat met de hulp van gitarist Phil Molto onder de naam Food For Fantasy. De opvolger van Universal Ave van Double Fantasy - van zo'n twintig jaar geleden - bevat elf nieuwe tracks plus een bonustrack. Die laatste is een sterke mix van progressieve rock en synthipop van een nummer dat Fast Food heet. Zwoele ritmes, relaxte sfeer en fijngevoelige sequences als uit de hoogtijdagen van Klaus Schulze en Schroeder. In combinatie met de pakkende melodietjes en de heldere en sprankelende productie van Schroeder, is dit een zeer genietbaar album. Hoewel de echoënde gitaar van Molto niet het geluid heeft waarop ik het meest verzot ben, speelt de man prima. Vooral tijdens de stukken waarop hij de akoestische gitaar hanteert, zoals bijvoorbeeld in Create Yourself en Fundamental Relaxing kan ik heerlijk wegdromen, zoveel is zeker! Sommige stukken herinneren wel erg aan Universal Ave dus erg origineel zijn de composities niet te noemen. Een lichte softjazztouch en zelfs één keer een soort reggaeritme in Keep On Searching maken gevoelens van opperste genot bij me los en een nummer als Fantasy Refresher met dat wat zweverige geluid, doet denken aan de klasse van de elektronische muziek van de late jaren zeventig. Voor mij is dit het beste album van Robert Schroeder in jaren en ik hoop dat hij nog een album als dit kan produceren onder zijn eigen naam en dan zonder de toevoeging van een gitaar. Ik ben er vrij zeker van dat The Secret Of Dreamin' dat meer dan 77 minuten klokt, zijn weg naar de Amerikaanse hitlijsten zal weten te vinden!